Hewlett Packard Enterprise

>Hewlett Packard Enterprise

Hewlett Packard Enterprise

Hewlett Packard Enterprise

Hewlett Packard Enterprise (HPE) ble etablert i 1939 og er et av verdens ledende teknologiselskaper med ca. 330 000 ansatte i hele verden. Ved hjelp av Pageros tjenester har HPE oppnådd omfattende tidsbesparinger, en kraftig økning i kontantstrømmen og økt fleksibilitet i et diversifisert marked. I et komplekst miljø med strenge lokale lover og regler for e-faktura har HPE kunnet innfri alle juridiske og skattemessige krav de har støtt på, takket være Pageros tjenester og ekspertise.

0 %
Økning i e-fakturatransaksjoner på tre år.
0 %
Økning i antall kundeprosjekter på ett år.
0 TIMER
Total fakturahåndteringstid, en minskning fra syv dager eller mer.

Alle juridiske og skattemessige krav har blitt innfridd

«Vi er idag aktive i 23 EMEA-land, med ytterligere fem land på gang i løpet av de nærmeste månedene. Med Pageros hjelp har vi kunnet oppfylle de skattemessige og juridiske kravene i hvert land. Forskjellen i kapasitet er enorm mellom land som Finland og Sverige som holder et høyt nivå av standardisering og enkle prosesser, sammenliknet med veldig komplekse land som Italia eller Spania. Spesielt når det gjelder statlige prosjekter er kravene veldig utfordrende bortsett fra når det finnes tilgang til en PEPPOL-infrastruktur, som i Østerrike eller Norge,» sier Mr. Thomas Bonwetsch, Program Manager, EMEA eInvoicing Program Direct Accounts, HPE.

«De miljømessige aspektene ved e-fakturering er også ekstremt viktige for HPE, vi har til og med en egen organisasjon i konsernet som arbeider med å redusere vår miljøpåvirkning på alle måter vi kan,» fortsetter Mr. Bonwetsch.

twentythree text regular NO

Redusert fakturahåndteringstid – fra 7 dager til et par timer

«HPE har eliminert risikoen for feil i fakturaene takket være Pagero. Alle fakturaer som inneholder feil informasjon i fakturafeltene blir avvist eller stoppet, hvilket gjør at vi kan korrigere dem med en gang. Den sammenlagte fakturahåndteringstiden har også blitt kraftig redusert – i løpet av et par timer (avhengig av kundens flyt, naturligvis), vet vi om fakturaen har kommet vellykket frem til kunden eller ikke. I papirverden ville denne prosessen tatt oss syv dager, om ikke enda lenger,» forklarer Mr. Bonwetsch.

«I løpet av de siste årene har antallet kundeforespørsler og prosjekter økt betraktelig. Antallet kundeprosjekter vi arbeider med har steget med 250%. Et høyt og stadig økende antall kunder i EMEA tar imot fakturaer elektronisk og i løpet av de siste 3 årene har HPEs e-fakturatransaksjoner steget med over 500%. Dette er et tydelig bevis på den økende betydningen av e-fakturering og hvilken innvirkning Pageros tjenester har hatt for selskapet vårt.»

Hva er det som er så spesielt med Pagero?

«Pagero var, og er, den eneste leverandøren med svært høy kapasitet og fleksibilitet. Pagero har fra første stund vist seg som et vidsynt selskap med svært kompetente og kunnskapsrike medarbeidere. Vårt nære samarbeid og deres imponerende serviceinnstilling overskrider absolutt alle andre tjenesteleverandører vi kjenner til. Hver gang vi trodde det var umulig å gå fremover, kom Pagero med en løsning!» sier Mr. Bonwetsch.

(Last ned PDF for å lese hele intervjuet.)

Visste du at?

Ved å sende e-fakturaer sparer HPE trær og CO2-utslipp. Faktisk, hvis alle bedrifter i Europa hadde overgått til e-fakturering hadde vi spart 12 millioner trær i året.

2017-09-08T15:28:40+00:00 3 June 2015|Ukategorisert|